2012. április 24., kedd

Bárány formájú őszibarackos-répatorta

Ez most valami, ami még nem volt, de lesz még, az tuti!:) Ettetek már őszibarackos répatortát? 
Nem olyan durva, mint amilyennek hangzik!:)


A tészta hozzávalói a következők:
  • 20 dkg liszt
  • 15 dkg dió ( vagy dejó )
  • 30 dkg reszelt sárgarépa
  • 6-8 ek cukor
  • 1 cs. sütőpor
  • 2 db tojás
  • 10 dkg őszibarack befőtt
  • 1 dl őszibarack-befőttlé
  • fél citrom leve
  • 2-3 dl tej
Töltelék:
  •  3 dl habtejszín
  • őszibarack

    Először is összekeverjük a tészta száraz összetevőit - a lisztet a cukorral, sóval, dióval, sütőporral, illetőleg a kevésbé száraz, viszont megtisztított és lereszelt, esetleg ledarált sárgarépával. Hozzáadjuk a tojásokat és az őszibarackot, melyet a tenyerünkben előzetesen teljesen pépesítünk. Ezek után jöhet bele a befőttlé, a citromlé, és a tej. A jól kikevert tésztát ezután egy kivajazott, kilisztezett tepsire simítottam, és közepes lángon készre sütöttem (kb. 20-30 perc alatt). 

    A bárányka testét egy félgömb adta, ehhez a tésztából vágtam ki különböző méretű kör alakú lapokat, s töltöttem meg tejszínhabbal és őszibarackkal. A fejrésznél ugyanígy jártam el. A burkoláshoz ez alkalommal is unidec-et használtam, a végtagok is abból készültek.

    A Nagymamám születésnapjára készült ez a torta, és szerencsémre még ez a bizarr kombináció is nagy sikert aratott. Boldog Születésnapot Mama! :)

    Diana Ross - "Ain't No Mountain High Enough" című dalával kívánok Mindenkinek meghitt hangulatot a sütögetéshez, és jó étvágyat a végeredményhez!





    Ezt a típusú barikát a cukkermukker oldalon láttam még régen, viszont most nem találom. :( Pedig az jóval profibb és cukibb (sajnos). :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...