2012. január 3., kedd

Képviselőfánk - Hattyú

Mivel egyetlen Szerelmem ma államvizsgázott, gondoltam meglepem Őt valamivel. Elég romantikusra sikerült.. :)))))

Képviselőfánk Hattyú-módra :)




    Nos mivel ez életem első forrázott tésztája, kicsit félve indultam neki, viszont annál büszkébb vagyok most a hattyúimra - a saját kis tökéletlenségükkel együtt, természetesen. :)


    A receptet egyik kedvenc könyvemből (Szalay Könyvek - A Nagyi Sütije) lestem.







Íme tehát, a tészta:
  • 1,5 dl víz
  • 15 dkg margarin
  • 15 dkg liszt
  • csipet só
  • csipet cukor
  • 5-6 darab tojás
 A vaníliás krémhez egyszerű  pudingot használtam, valamint 500 ml habtejszínt.

    Felforraljuk a vizet a margarinnal, majd ha már forr, folyamatos keveréssel hozzáadjuk a lisztet is. Addig keverjük, főzzük, míg össze nem áll egy labdává, és el nem válik az edény falától. Ezt úgynevezett "resztelésnek" nevezzük. Még melegen egyenként hozzákeverjük a tojásokat.

    Habzsákba töltjük a masszánkat, majd sütőpapírral bélelt tepsire halmozunk belőle. A hattyú testéhez csepp alakú formákat, míg az autentikus képviselőfánkokhoz egyszerű gömböket nyomunk. A hattyú nyakához és fejéhez 'S'- alakot képzünk. 

    Előmelegített sütőben (szerintem közepes, vagy alacsony lángon, mások szerint pedig) magas hőfokon mintegy 20-25 percig sütjük. A sütőajtót TILOS kinyitni, különben összeesnek a tésztáink. 

    A hattyú szárnyaihoz vágjuk le a csepp alakú fánk tetejét, és vágjuk ketté. Mivel jó esetben a tészta üreges, az aljába töltjük a vaníliakrémet, arra jön a tejszínhab, végül a szárnyak, és a nyak-, illetve fejrész. Szórjuk meg porcukorral!


    Aretha Franklin - 'I say a little prayer' című dalával kívánok Mindenkinek egészségben és vidámságban gazdag, boldog új évet, valamint meghitt hangulatot a sütögetéshez, és jó étvágyat a végeredményhez!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...