2012. január 11., szerda

Táska-torta - A Testvérem Szülinapjára :)

    A Testvérem, Rita, január 8-án ünnepelte a 24. születésnapját, így idén egy táska alakú, túrós-vörös áfonyás tortával igyekeztem a kedvében járni. Elég amatőr kis ridikül lett, de azért Ő örült neki! :))))
   
    Szóval Rita, még egyszer nagyon boldog születésnapot kívánok!! :)
Táska torta


    Nem ez az első fondant bevonatú tortám, de sajnos még ez sem lett tökéletes. Nem baj, nem is olyan sokára már "muszájból" is gyakorolhatok.... ;)












Vágjunk is a közepébe!

A piskótatésztám receptjét ITT olvashatjátok.


A töltelék a következőkből készült:
  • 50 dkg túró 
  • 1 citrom kifacsart leve
  • 4 ek cukor
  • 1 ek vaníliás cukor (vagy 1 csomag)
  • aszalt vörös áfonya
A díszítéshez:
  • 15 dkg marshmallow (pillecukor)
  • 50-60 dkg porcukor
  • 250 ml habtejszín

     Egy téglalap alakú tepsiben sütöttem meg a tésztát, amit miután kihűlt, a hosszabbik oldal közepénél megfeleztem, majd azokat  - hogy a töltelékkel megkenhessem - szintén kettévágtam.  A töltelék hozzávalóit egyszerűen összekevertem, megkentem a 4 egyforma méretű tésztalapomat, és összetapasztottam őket.

     A tortát fölállítottam, és egy éles késsel a kívánt formára szabtam. Bevontam keményre vert habtejszínnel (így még finomíthatunk a torta alakján), majd arra fektettem a pillecukor és porcukor keverékéből elkészített fondant-t. (Ígérem, ennek szentelek majd egy külön bejegyzést.) Az alap rózsaszínes árnyalat a színes pillecukornak köszönhető.  A táska külsejét gél állagú festékkel díszítettem - bár ez sajnos kevéssé látszik, de a retikült rózsák díszítenék... :))))



    Stevie Wonder - Happy Birthday című dalával kívánok a Ritának boldog születésnapot, és Mindenkinek meghitt hangulatot a sütögetéshez, jó étvágyat a végeredményhez!





3 megjegyzés:

  1. ..még hogy amatőr ???... csoda gyünyörű ez a torta!... gratulálok :))

    VálaszTörlés
  2. Lili! nagyon köszönöm!!!! Te vagy a világ legjobb tesója!!! és a tortám nem csak gyönyörű, hanem isteni finom is volt!!!!! NAGYON SZERETLEK!!!!
    Rita

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...