2011. december 5., hétfő

Epres-Mascarponés Torta

Az első HABOStortám! :)

Epres-Mascarponés Torta


  Egyszerű piskótatésztát készítettem, melyet kettévágva egy mascarponés krémmel, és eperdarabokkal töltöttem meg. Ezután habbal bevontam, és pirított mandulaszeletekkel, eperrel, csokoládéval, valamint mentalevelekkel díszítettem.

A piskótám (15 cm-es tortaformához!! 26 cm-eshez ezt az adagot szoktam duplázni):

  • 5 db tojás
  • 6 púpos ek liszt
  • 6 lapos ek cukor
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 dl tej
  • 1 csipet só

   Három edényt szoktam előkészíteni. A legnagyobba a szétválasztott tojások sárgáját habbá verem a cukrokkal.Egy másikban a fehérjét verem kemény habbá a sóval, míg a legkisebb edényemben elkeverem a lisztet a sütőporral. Ennek a lisztes keveréknek a felét a cukros sárgájára halmozom, ezután rákanalazom a tojásfehérjét, majd a maradék lisztet. Óvatosan összekeverem, majd hozzáadom a tejet is, és már mehet is a sütőbe.

A krém:

  • 250 gr mascarpone sajt (vagy ez az isteni házi krémsajt!!)
  • 4-5 kanál cukor
  • citromlé
  • 1 tk zselatinpor
  • 0,4 dl tej

A csomagoláson feltüntetett instrukció szerint elkészítjük a zselatint, és kicsit lehűtve hozzákeverjük a többi hozzávalóhoz. Ezt a krémet halmozzuk a piskótánkra, felváltva az eperdarabokkal.


A díszítéshez:
  • 200 ml habtejszín
  • csokoládé
  • eper
  • mentalevelek
  • pörkölt mandulaszeletek

Vonda Shepard - This Christmas című dalával kívánok Mindenkinek meghitt hangulatot a sütögetéshez, és jó étvágyat a végeredményhez!


És a ráadás-képek:










1 megjegyzés:

  1. Ha ilyen lett az első, milyen lesz a századik? Jobb bele se gondolni! ;-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...