2012. február 12., vasárnap

Szülinapi Torta, 3 emelettel

Anya ennél jóval többet is megér, nemde? :)

Birthday Cake




     Egy 20-25 fős triplaszülinapi buli éke lett ez a torta (remélem:), Anya Neked itt is, utólag is, nagyon boldog születésnapot kívánok!:)





 


    Mivel sokan voltunk, nem mertem kockáztatni, egyszerű piskótatésztákat sütöttem, aminek receptjét itt olvashatjátok. Az alsó emelet 26 cm-es tortaformában, a középső 15 cm-es formában készült. A legfelső emelethez a piskótát egy nagyobb tepsiben sütöttem, abból szabtam ki a köröket.


    Mindhárom emelet különböző ízesítést kapott. Míg az alsó emelet (köszönet érte a Mamának->) barackbefőttet kapott egy kis vaníliás tejbegrízzel és vékonyan eperlekvárral, a középső kiviszeletekkel lett dúsítva, méghozzá jó sokkal, szintén eperlekvárral, és egy kis habtejszínnel. A minitorta a tetőn meggyet kapott, befőtt formájában, vaníliás krémmel. A tésztalapokat minden esetben meglocsoltam az éppen aktuális befőtt levével, a középső torta esetében pedig a kivis rész kapott mindkettőből. :)
    Az emeletek rögzítését, és megerősítését egyszerű szívószálakkal oldottam meg, de tökéletes megoldás lehet egy-egy Kitkat, vagy Twix beszúrása. A cukrászok általában farudakat használnak a nagyobb torták rögzítésére. Az erősítésnek köszönhetően ezek a nehéz torták nagyobb biztonságban vannak, nem csúsznak, omlanak össze.


    A tortákat egyesével vontam be, úgynevezett UNIDEC masszával, abból is a soft verzióval. Ez gyakorlatilag egy hamis marcipán, a cukrászatok is előszeretettel használják... :)  A nyújtható massza alatt habtejszín szolgált a torta kis csorbáinak csinosítgatására. A hófehér bevonó egyébként beszerezhető az m-GEL Hungary Kft.-nél.

    Az unidec színezéséhez zöld, gélállagú ételfestéket használtam (kék+ sárga keverékét), amit többek közt a DesszertMesternél tudtok beszerezni.


    Az alsó és legfelső szinteken látható csipke-mintát a Nagymamám csipketerítőinek köszönhetően alkottam. Azt "nyújtottam bele" az unidec-be, persze nem közvetlenül, folpackon keresztül. Hasonlót láthattok Kricky konyhájában. Fantasztikus tortákat készít!
    

    Ez a torta két napig készült, de minden egyes percét élveztem! Legszívesebben minden hétvégémet ezzel tölteném! :)))









    Stéphane Grappelli és Django Reinhardt - 'Minor Swing' című dalával kívánok Mindenkinek meghitt hangulatot a sütögetéshez, és jó étvágyat a végeredményhez!


4 megjegyzés:

  1. Kicsikém! Nagyon-nagyon köszönöm! Isteni finom volt, a gyönyörűsége pedig mindenkit levett a lábáról! <3

    VálaszTörlés
  2. De jól néz ki, nagyon ügyes vagy! Anyukád biztosan nagyon örült neki! :-)) Szépek és gusztusosak a műveid!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...