2012. március 12., hétfő

Áfonyás-Túrós Kosárka

Ahogy Ő mondaná: "Nincsen sütemény túró nélkül!!"
Áfonyás-Túrós Kosárka

    Tegnap végre volt egy kis időm sütkérezni, ráadásul kaptam az Anyósomtól egy üveg isteni áfonyalekvárt - amit nagyon köszönök!-, így adott volt, mivel lepem meg a Fiát.. :)


     A tésztához EZT a receptet használtam, ami alapból egy gyümölcsös lepény tésztareceptje, de keksznek sem utolsó!;) Most is bevált.



  • 25 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 12,5 dkg hideg vaj
  • 6,5 dkg cukor
  • 1 csipet só
  • 1 tojás
  A töltelék:
  • 250 g túró
  • reszelt citromhéj
  • citromlé
  • 4 ek cukor
  • áfonyalekvár

     A lisztben elvegyítem a sütőport, a cukrot és a sót, majd elmorzsolom benne a megadott mennyiségű vajat is. A tojás hozzáadása után addig gyúrom, míg egy helyes kis cipót nem kapok. Pihentetem egy félórát a hűtőben, majd kb. 2-3 mm-es lappá nyújtom, pohár segítségével köröket szaggatok, és a kivajazott kosárformáimat szépen kibélelem. Alulra jön a lekvár, a tetejére a fenti hozzávalókkal beízesített túró. Ezt lefedhetem egy újabb tésztalapocskával, vagy díszíthetem ráccsal is. Magas hőfokon, kb. 10 perc alatt készre sütöm.


      A Váradi Roma Café - 'Elmúlik minden' című dalával kívánok Mindenkinek meghitt hangulatot a sütögetéshez, és jó étvágyat a végeredményhez!
 


1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...