2012. november 7., szerda

Füles Torta - Eeyore Cake


-Füles-kezdtem -szeretnék kérdezni tőled valamit. Amikor reggel felkelsz... Mondjuk egy szép, napfényes, nyári reggelen, amikor olyan érzésed támad, hogy az egész világ rád mosolyog... Nos, amikor egy ilyen reggelen felkelsz, mi az első dolog ami eszedbe jut?
-Az, hogy eső lesz - felelte Füles.
 -Eső?
-Vagy földrengés. Miért kérdezed?

 
 
     Ez a Füles kérem egy boldog, kicsit sem pesszimista tortaállatka, ráadásul Raffaello-szerű ízesítéssel bír, vagyis a a kókusz és a mandula kapott benne domináns szerepet.
 




    A tésztához ezt a szokásos piskóta-receptet használtam, de a liszt egy része nyugodtan lecserélhető finomra darált mandulára is - úgy még izgalmasabb! 
 
A töltelékhez a következők szükségesek:
  • 300 ml habtejszín
  • 140 g kókuszreszelék
  • 100 g mandula (szeletelt)
  • 1-2 csomag/ek vaníliás cukor
  • Ostya törmelék
A díszítéshez
  • 200 ml habtejszín
  • k2 tortabevonó massza
   
    Mivel a habtejszín, amit használok alapból elég édes, én csak egy evőkanálnyi vaníliás cukorral édesítettem - inkább ízesítettem a töltelékem, amihez a kókusz és a mandula egy részét porrá daráltam, a többit (a mandula esetében) apró darabkákra törtem mozsárban, de mindenek előtt serpenyőben megpirítottam egy kicsit, mert a mandula így nem csak jobban illatozik, de intenzívebben kiadja az ízét is. Fontos, hogy a habtejszínt behűtsük felverés előtt! Ha ezeket mind, az apróra tört ostyával együtt, alaposan elvegyítettem, betöltöm a formára vágott piskótámat, jöhet rá egy réteg, az erre a célra felvert tejszínhabból, majd a színezett k2 massza. Egy-két részlet kidolgozása, és már kész is! :)


    Johnny Mercer - 'One For My Baby' című dalával kívánok Mindenkinek meghitt hangulatot a sütögetéshez, és jó étvágyat a végeredményhez!








 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...