2012. január 11., szerda

Paella - A szülinapi :)

Január 6-án 22 éves lettem, ezért megajándékoztam magam - és a Családom bátrabb tagjait természetesen :) - egy isteni Paellával!

Paella






    Olyan régóta kívántam már a Paellát, hogy el sem tudtam volna képzelni más ebédet a szülinapomon! Hetek óta terveztem! S bár kicsit tartottam a tenger isteni gyümölcseitől (amit egyébként imádok, csak egy másfél évvel ezelőtti bulgáriai nyaralás alkalmával sikerült még az illatától is megundorodnom), örömmel jelentem, még mindig nagyon szeretem! :))) Csirkemellel, s - jobb híján - fagyasztott  herkentyűkkel készítettem. Hibátlan lett! ;)


A hozzávalók tehát ( egy brutálisan nagy adaghoz  ):
  • 30-40 dkg csirkemell 
  • 50 dkg fagyasztott tenger gyümölcsei, keverék (kagyló, tintahal, rák)
  • 50 dkg rizs
  • egy teáskanál sáfrány ( vagy "Paella fűszerkeverék ")
  • 1,2 liter húsleves
  • 2 db paradicsom meghámozva
  • 1 db piros húsú paprika
  • 15 dkg zöldborsó
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • 3 ek olívaolaj
  • bors
  • pirospaprika
  • 1 db citrom

    Először is a hagymákat megdinszteljük az olívaolajon, majd kicsit megfonnyasztjuk rajta a zöldségeket is, vagyis a borsót, a felszeletelt héj nélküli paradicsomot, és a paprikát.Jöhet a só, a bors, és egy kevés őrölt piros paprika is! Ezen fogjuk megpirítani az apró kockákra vágott csirkemellet és a herkentyűket. Ha ezt a lépést is sikeresen vettük, jöhet a rizs! azon is pirítsunk egy kicsit, de vigyázzunk, le ne égjen - gyorsan megy neki! :) Öntsük nyakon a húslevessel - amibe előtte beáztattuk a sáfrányt mintegy 25 percre -, és forrás után még egy 5-7 percig főzzük, majd kapcsoljuk le a tűzhelyet, fedjük le, és várjuk ki, míg a rizsszemek - szépen magukba szívva a sáfrányos húslevest - megduzzadnak.Fogyasztás előtt locsoljuk meg friss citromlével!


   
    Celia Cruz - La Vida Es un Carneval című dalával kívánok Mindenkinek egészségben és vidámságban gazdag, boldog új évet, valamint meghitt hangulatot a sütögetéshez, és jó étvágyat a végeredményhez!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...