2012. január 30., hétfő

Tejbegrízes-Málnás Kifli

Tejbegríz? Bármikor. Málna? Detto. Egy finom kifliben, reggelire pedig sajnos elég hamar rá lehetne szokni.. :)
Tejbegrízes-Málnás Kifli









  A Tejbegrízes-Málnás Kifli ötlete tegnap este jutott eszembe, a tészta receptjét pedig a készítéskor 'találtam ki'. Igazság szerint nem is tudok pontos értékeket mondani, mert gyakorlatilag találomra adagoltam a hozzávalókat - de nem kell megijedni, szerintem egészen tuti lett!

Szóval a tészta:
  • 50-60 dkg liszt ( + a nyújtáshoz)
  • 2-3 dl tej
  • 4 dkg élesztő
  • 6-7 ek cukor
  • 1 ek (csomag) vaníliás cukor
  • 1/2 citrom lereszelt héja
  • 1 csipet só
  • 10-12 dkg szoba-hőmérsékletű vaj vagy margarin
A töltelékhez:
  • 8 dl tej
  • 6 púposabb ek búzadara
  • 1 fél vaníliarúd
  • 6-8 ek cukor
  • (fagyasztott) málna
    A tésztához langyos tejben felfuttatjuk az élesztőt,
majd a többi hozzávalóhoz adva egyszerűen összedolgozzuk a tésztát, és pár percig  dagasztjuk, majd nedves ruhával letakarva, hagyjuk, hogy a duplájára keljen. Ez körülbelül 1 órát vesz igénybe, így ezalatt könnyedén elkészíthetjük a tejbegrízt, aminek nagyon sűrűnek, szinte formázhatónak kell lennie ( egy sima tejbegrízhez én 3-4 ek búzadarát adok a felforrt tejhez). A tejet a vaníliarúddal és a cukorral folyamatosan kevergetve felforraltam, majd hozzáadtam a grízt, és addig főztem, míg be nem sűrűsödött. Mielőtt a tésztába töltöttem, hagytam, hogy kihűljön egy kicsit.
   A megkelt tésztát két részre szedtem, egyenként kinyújtottam őket egy-egy, nagyjából 2-3 mm-es lappá, majd (igyekeztem) a lapokat egyenlő szárú háromszögekre szabdaltam. Erre kentem a tejbegrízt, és szórtam a málnát, majd (a képen látható módon) a háromszög csúcsánál kicsit tovább nyújtogatva felcsavartam a kifliket, és sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket úgy, hogy a végük alul legyen, nehogy szétnyíljanak.
    Alacsony hőfokon, pirulásig sütöttem. Tálaláshoz meghinthetjük porcukorral, vagy csurgathatunk rá csokoládét, de mártogathatjuk lekvárba, vagy akár pudingba is!


 

   Kapitány Anni - 'A Szerelmi ABC-ben' dalával kívánok Mindenkinek meghitt hangulatot a sütögetéshez, és jó étvágyat a végeredményhez!



5 megjegyzés:

  1. Ez igazán érdekes és izgalmas ötlet! TEtszik:)

    VálaszTörlés
  2. Próbáljátok ki, az én Családom már leadta a rendelést a következő adag(ok)ra! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szuper ez a "kifLILI"... :-)) ...de nincsen málnáááám! No de sebaj, majd teszek bele mást. :-)

    VálaszTörlés
  4. Szupeeeer! Ne felejtsd el megmutatni!! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...