2012. január 11., szerda

Ribizlihabos Bombatorta

    Bár különös alkalom nem volt, a kedv gyakorlatilag állandó - TORTÁT AKAROK CSINÁLNI! Ők meg enni. :)

Íme egy belül ribizli-habos, eperjoghurtos tésztából készült bomba jó torta!



Nem túloztam el ezt a sütikészítést,



egyszerűen bedobtam ezt a tésztát egy 15 centis tortaformában a sütőbe:
  • 7 ek liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • egy csipet só
  • 3 tojás
  • kb 300 g eperjoghurt
  • 5 ek cukor
  • 1-2 ek (vagy csomag) vaníliáscukor

A töltelék abszolút 3 perces:
  • 500 ml habtejszín
  • ribizlilekvár
 A díszítéshez:
  • ribizlilekvár
  • olvasztott csokoládé
    A piskótaszerű tésztához összekevertem a lisztet a sütőporral és a sóval, a cukrokat a tojásokkal habosra vertem, majd ezt a két keveréket elegyítettem, valamint hozzáadtam a joghurtot. A tésztát kivajazott, lisztezett, 15 cm-es tortaformába töltöttem, és alacsony lángon tűpróbáig sütöttem.
    Mindeközben a habtejszínt géppel keményre vertem, majd az egyharmadát házi ribizlilekvárral (amit ezúton is nagyon köszönök Krisztának) óvatosan összekevertem. Ezzel kész is lett a töltelékem.
    Mikor a tészta megsült, és kihűlt, 3 részbe vágtam, megtöltöttem a ribizlihabbal, majd a külsejét bevontam a maradék habbal, és gömb formává alakítottam a tortám. Ezután a tetejére ribizlilevárt, az oldalára olvasztott csokoládét csurgattam.






    Hugh Laurie - 'Guess I'm A Fool' című dalával kívánok Mindenkinek meghitt hangulatot a sütögetéshez, és jó étvágyat a végeredményhez!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...