2012. január 15., vasárnap

Banános Tejespite - Spiráltortaként, csokipudinggal

Mennyei ízek, igazán gyors elkészítési idő, lábukról-levett Családtagok. Kell ennél több? :)
Banános Tejespite - Spiráltortaként



Spiráltorta Banános Tejespitéből





    Régi süti, modern köntösben. Mint tudható, a tejespite nem más, mint tepsiben, sütőben kisütött egyszerű palacsintatészta - persze egy kicsit sűrűbben. Ezt csavartam most meg egy kis banánnal! ;)

A tészta:
  • 45 dkg liszt
  • egy csipet só
  • 7 dkg cukor
  • 1 ek/csomag vaníliás cukor
  • 3 tojás
  • 5 cl olaj
  • 1 érett banán
  • 7 dl tej
A krém:
  • 1 csomag csokoládés pudingpor
  • 4 dl tej
  • 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 4 ek cukor
A díszítéshez:
  • 250 ml habtejszín
  • cukrozatlan kakaópor

     Összekevertem a hozzávalókat (a banánt vékony szeletekben tettem hozzá), egy botmixerrel simává turmixoltam, majd a kapott tésztát egy sütőpapírral bélelt    tepsibe öntöttem. Bedobtam a sütőbe, közepes lángon addig sütöttem, míg egy picit meg nem pirult a teteje.
     Míg a pitém a sütőben sült, elkészítettem a pudingot, nagyjából a csomagoláson leírtak szerint - a porhoz hozzáadtam 2 evőkanálnyi cukrozatlan kakaóport, hogy még finomabb legyen!:)

     Mikor elkészült és kihűlt a pitém, (bár ez a képeken nem látszik) megkentem a felturbózott pudinggal, majd 6 egyforma hosszúságú csíkra szeleteltem. Fogtam az egyiket, és egyszerűen feltekertem, mint egy kakaós csigát, vagy akár egy bejglit. Aztán fogtam a következőt, s mint egy folytatást, az előző tészta felcsavart végéhez illesztettem, s azt is hozzácsavartam. Így tettem a többi 4 pitecsíkkal is, így állt össze a spiráltortám. Ezt a 'spirál' megoldást Stahl Judit műsorában láttam. :)
   
    A díszítéshez felvert habtejszínt töltöttem habzsákba, abból nyomtam ki a már habbal bevont tortára a halmokat. Ezután cukrozatlan kakaóport szitáltam rá plusz díszítés-ízesítés gyanánt.


   
     Robbie Williams - 'Beyond The Sea' című dalával kívánok Mindenkinek meghitt hangulatot a sütögetéshez, és jó étvágyat a végeredményhez! 


3 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes,szuperül néz ki:)Akár ünnepi torta is lehet, olyan dekoratív.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!:) Kívülről ki hinné, hogy egy egyszerű tejespite, nem?:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...