2011. november 11., péntek

Állatkertes Sós Perec


Cirkusz, vidámpark, állatkert, majális, SÓS PEREC!!! Van, aki nem szereti?


Állatkertes Sós Perec




Ha kitervelek valamit, mindig több helyről kutatok a megfelelő recept után. Ennek általában az a vége, hogy minden újonnan szerzett információból csippentek egy kicsit, ezeket gyúrom egy nagy egésszé. Másodjára próbálkoztam sós perec sütésével, az elsőnek egy hatalmas csontszáraz katasztrófa lett a vége (rosszul gyúrtam a csipeteket), ezért úgy döntöttem, a második kísérlet múltidéző, puha, omlós receptjét tárom fel - legalábbis a receptet, ami nekem ezúttal bejött.

Íme tehát:
  • 50 dkg liszt
  • 2-3 dl tej
  • 1 tk só
  • 2 ek cukor (természetesen lehet kevesebbel is, mi édeskésen szeretjük)
  • 5 dkg élesztő
  • 0,5dl étolaj

    A tetejére:
  • 1 tojás
  • 3 tk liszt
  • 1 tk só
  • pici víz
Összegyúrjuk a hozzávalókat, letakarjuk, és egy óráig állni hagyjuk, míg szépen a duplájára nem kel a kicsike. Ekkor tetszés szerinti méretűre feldaraboljuk, kis kígyókat sodrunk, és perecre formázzuk őket. Tojással kenjük le a tetejét, úgy tesszük a sütőbe. Mikor már majdnem kész, akkor csurgatjuk rá a sós-lisztes folyadékot. Nem baj, ha mellémegy, sőt! Az én Családom verekszik a "perec-sóért". :)

Django Reinhardt - Georgia On My Mind című dalával kívánok Mindenkinek meghitt hangulatot a sütögetéshez, és jó étvágyat a végeredményhez!



2 megjegyzés:

  1. lehet ez lesz életem első perece:) remélem puha marad - ugyanakkor ropogós is lesz - mindez egyszerre

    VálaszTörlés
  2. Ha kiszárítod, biztosan ropogós lesz, ez egyébként olyan puha fajta! nyámmm:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...