2011. november 14., hétfő

Tökös-Mákos Pite

Én sem tököltem tovább! :)
Tökös-Mákos Pite
Ahhoz képest, hogy életemben először nyúltam sütőtökhöz, egész jól sikerült... ;)
... annak ellenére, hogy nem sütöttem meg! (Imádlak Livi! :)


A tésztáról már ejtettem szót egy másik bejegyzésben, ahol Hazavárlak-kekszeket gyártottam belőle.


    A töltelék lett érdekes:

  • 40 dkg gyalult sütőtök
  • 25 dkg darált mák
  • 5 ek cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  •  fél citrom leve és héja
  • fahéj
  • szegfűszeg
  • 2-3 dl tej
     Ahogy említettem, nem sütöttem meg a tököt, hanem finom puhára főztem a mákkal. Elsőként a mákot tettem oda főni a cukorral, majd abba forgattam bele a gyalult tököt. Közben hozzáadtam a fűszereket és a citromot, majd levettem a tűzről, és pár percig hagytam pihenni. Ezalatt a néhány perc alatt kinyújtottam a tésztám körülbelül 2/3 részét, és kibéleltem vele egy (ovális) gyümölcstorta formát. Villával megszúrkáltam, és egyszerűen belekanalaztam a tölteléket, majd a maradék tésztát is kinyújtva, a tetejére illesztettem, és ismét szúrkáltam.
    Közepes lángon sütve is gyorsan szép pirosra sül, szóval csak óvatosan!

Pink Martini - Amado Mio dalával kívánok Mindenkinek meghitt hangulatot a sütögetéshez, és jó étvágyat a végeredményhez!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...