2011. november 12., szombat

Hamburger buci

Az eddigi legcsinosabban-finomabban sikerült hamburger zsemléim... :)


Hamburger buci




Félkész Hambucik

Hamburger zsemle













































 ... ami nem is csoda, hiszen most először próbáltam a Házi Pékség Istennőjének, Limarának hambi receptjét!


Hozzávalók:
  • 2 dl langyos tej (nálam ez 3 dl)
  • 2 ek. cukor (ez pedig 4 ek)
  • 1 tk. só
  • 40 g olaj
  • 1 tojás
  • 100 g joghurt
  • 60 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 1 tojás a kenéshez
  • szezámmag
Amit változtattam rajta, az csupán annyi, hogy én 2 dl helyett 3 dl tejjel, és 2 helyett 4 evőkanál cukorral dagasztottam, úgy körülbelül egy, vagy két emberi kar leamortizálásáig.. :)

    Megvártam, míg duplájára kel a csöppség, és megformáztam 5 kisebb, illetve 5 nagyobb zsemlét, hogy végre tepsire helyezhessem őket. Ismét hagytam, hogy pihenjenek egy kicsikét, majd mikor minden egyes buciújfent a duplájára duzzadt, lekentem őket 1 felvert tojással, és meghintettem a tetejüket szezámmaggal.

    Sütőbe vele!!! Méghozzá közepes lángot okádó sütőbe!:) Így van ideje a zsemlék belsejének is gyönyörűen megsülni! Isteni!



Al Green - Let's Stay Together című dalával kívánok Mindenkinek meghitt hangulatot a sütögetéshez, és jó étvágyat a végeredményhez!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...